روش های مختلف تبلیغات

روش های مختلف تبلیغات کادو 360

فهرست مطالب

تبلیغات چیست؟

تبلیغات برای اولین بار در روزنامه به وجود آمد و به مرور زمان با اختراع رادیو و تلویزیون تبلیغات به اوج رسید و مخاطبان را تشویق و علاقمند به انجام آن کار کرد. در ۱۵۰ سال گذشته تبلیغات بیشتر به صورت آگهی‌های کاغذی رادیو و تلویزیون بودند.

در واقع تبلیغات تکنیکی است که افراد خاصی را تشویق به خرید کالا یا محصول یا خدمات می‌کند. به غیر از اینکه تبلیغات از طریق رادیو، تلویزیون و روزنامه‌ها صورت میگیرد امروزه با پیشرفت تکنولوژی تبلیغات دیجیتالی هم به وجود آمده است و تبلیغات در بازارکار جایگاه ویژه ای دارد.

چرا تبلیغات در بازارکار نقش مهمی دارد؟

هر محصول برای اینکه بیشتر دیده شود و موفق تر باشد نیاز به تبلیغات دارد.

یکی از فواید تبلیغات جذب متقاضیان جدید است. بدون مشتریان( متقاضیان) جدید، کسب و کارها از بین میرود. از اینرو سازمان‌ها و نهادها به مشتری( متقاضیان) جدید نیاز دارند بنابراین تبلیغات می تواند به کارشان رونق بخشد.

معرفی محصول:

اولین قدم برای فروش محصول مورد نظر، معرفی محصول مورد نظر است. تبلیغات محصول مورد نظر باعث می‌شود که آن برند یا کالا برسر زبان‌ها بیفتد و مردم با محصول جدید بیشتر آشنا شوند.

روش های محتلف تبلیغات کادو 360
روش های محتلف تبلیغات کادو 360

روش های محتلف تبلیغات

امروزه تبلیغات به شکل‌های مختلفی به وجود آمده است و حالا دیگر تبلیغات به روش های قدیمی صورت نمیگیرد. امروزه تبلیغات بنری در سایتها، ویدیوهای مختلف در سطح شبکه‌های اجتماعی و… فضای گفت و گوی کاربران را درباره‌ی برندهای جدید دگرگون کرده است.

  1.  تبلیغات موبایلی و تلفنی:

    تبلیغات موبایلی و تلفنی
    تبلیغات موبایلی و تلفنی

    امروزه تبلیغات در دستگاههای کوچک و قابل حمل که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند خیلی راحت تر از باقی تبلیغات ها هستند. به کمک موبایل‌ها و با اپلیکیشن‌هایی مثل : توییتر، اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و…. به راحتی پای تبلیغات به بازارها باز شده است.
    (اما باید دقت کنیم که با بی مسئولیتی، بی برنامگی و تبلیغات زیاد مخاطب را آزار ندهیم)

  2. تبلیغات دیجیتالی:

    تبلیغات دیجیتالی
    تبلیغات دیجیتالی

    تبلیغات دیجیتالی درحال رشد و توسعه است و بیشتر از طریق اسنپ چت و فیسبوک و… در دسترس مخاطبان است.
    تبلیغاتی که در اینترنت وجود دارد و شما می بینید تبلیغات دیجیتالی است.
    این روش یکی از روشهای عمده‌ای برای کسب درآمد و دیده شدن برند جدید است.

  3. تبلیغات چاپی:

    تبلیغات چاپی
    تبلیغات چاپی

    در گذشته این نوع تبلیغ مهم‌ترین روش در صنعت تبلیغات بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی کم رنگ‌تر شده است.
    اگر امروزه این نوع تبلیغات به شکل‌ها و تصویرهای زیباتری چاپ بشود مخاطبان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

  4. تبلیغات تناوبی:

    تبلیغات تناوبی یعنی آن تبلیغات در تاریخ مشخص، نوبت مشخص قابل انتشار است که می توان سالانه،ماهانه و روزانه باشد.
    که این روش یکی از روشهای دیرباز در تاریخ تبلیغات است، که مخاطبین این تبلیغات را به صورت تصویر چاپی یا بنرها در پشت مجله‌ها یا در میان مجله‌ها می‌بینید.

  5. تبلیغات برگ نامه‌ها و تبلیغات بروشوری:

    این نوع تبلیغات بیشتر به صورت برگ برگ یا گاهی هم به صورت چاپی در صفحات روزنامه و مجله‌ها قابل اجرا است. تبلیغات بروشوری معمولاً می تواند با جنس برگه‌های مرغوب و زیبا تهیه شود که روی پیشخوان بخش ارتباط با مشتری قرار بگیرد تا مخاطبان را مورد توجه قرار دهد، که نسبت به تبلیغات با برگه های کاغذی که در خیابان‌ها پخش می شود و به دست مخاطبان داده می شود عمر بیشتری دارد.

  6. تبلیغات پستی مستقیم:

    تبلیغات پستی مستقیم
    تبلیغات پستی مستقیم

    در تبلیغات بروشورها و تبلیغات تناوبی هر دو از روش محتوای تبلیغاتی برای مخاطبین از طریق پست فرستاده می‌شود.
    این روش تا زمانی که مورد آزار آژانس‌های بازاریابی نباشد خوب و مؤثر است.

  7. تبلیغات چریکی:

    این نوع تبلیغات را برای اولین بار(جِی کانرد لوینسون) در سال ۱۹۸۴ درکتاب بازاریابی چریکی عنوان کرد.
    در طول ۲۰ سال گذشته از این نوع روش استفاده شده است. در این نوع تبلیغات احتیاجی به بودجه‌ی زیادی ندارید بلکه تنها چیزی که نیاز است ایده های خلاق و بکر تبلیغاتی برای جلب توجه مخاطب است.

    ابزار مورد نیاز شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات دهان به دهان مخاطبین است. در واقع این نوع تبلیغ سنتی‌تر است و اثر بیشتری روی مصرف کنندگان دارد. که با ایجاد سروصدای فراوان در بین مردم صورت میگیرد. اغلب کسب و کارهایی که می خواهند با هزینه کم و یا بدون خرج تبلیغ کنند از این روش استفاده میکنند.

  8. تبلیغات رادیویی و تلویزیونی:

    این نوع روش از تبلیغات از مهمترین نوع تبلیغات در دهه‌های گذشته تا به امروز است. البته امروزه این روش کمرنگ تر شده است امروزه در ساعات پر بیننده مانند ساعت پخش سریال‌ها یا بازی های ورزشی اثر گذاری بیشتری دارند.

  9. تبلیغات محیطی:

    تبلیغات محیطی
    تبلیغات محیطی

    همان طور که از اسم این نوع تبلیغ مشخص است این نوع تبلیغ در محیط بیرون از منزل اجرا میشود.
    مثلاً: تبلیغات روی اتوبوس‌ها، بیلبوردهای ثابت یا متحرک، پروژکتور برروی ساختمان ها، رسانه های داخل پمپ بنزین‌ها، رسانه های ساحلی، تبلیغات در داروخانه ها و درون هتل‌ها و….
    که این روش جنبه‌ی تجاری ندارد و امروزه بیشتر به صورت دیجیتالی نیز دیده می‌شود.

  10. تبلیغات نامشهود:

    این نوع تبلیغ به صورت غیر مستقیم در فیلم‌ها و برنامه‌ها صورت میگیرد. به طور مثال: در یک فیلم از یک نوع نوشیدنی یا برند خاصی استفاده میشود که شما متوجه می شوید تبلیغات به صورت زیرپوستی انجام شده است.
    که این نوع تبلیغات هم اثرگذاری خوبی دارد.

 

هدایای تبلیغاتی:

خوب است بدانید برای تبلیغ کالا و محصولی که تولید می شود هدایای تبلیغاتی هم در نظر گرفته می شود. با در نظر گرفتن هدایای تبلیغاتی هم می توان مخاطبان بسیاری را سمت کالا و محصول جذب کرد.

اگر در هدایای تبلیغاتی خلاقیت به خرج دهید تأثیر بسیاری روی کالای خود مشاهده میکنید. می توانید با فروش کالای خود باعث برگشت سرمایه، به شرکتتان شوید.

می توان از هدایایی استفاده کرد که به راحتی بتوان آن را جابه‌جا کرد و از همه مهمتر مقرون به صرفه باشد و بهتر است لوگوی برند محصولتان روی هدیه در نظر بگیرید. می توانید لوگو یا برند خود را روی هدایای تبلیغاتی حک یا چاپ کنید تا همیشه یادآور تبلیغ و محصول شما باشد.

بعضی از هدایای تبلیغاتی مخصوص یک نوع کسب و کار است و حتی می تواند برای جمعی از مردم طراحی شود. مثلا هدایای تبلیغاتی تقویم یا سررسید که می تواند برای کارهایی که با چاپ سرو کار دارند یا لوازم تحریر دارند مورد استفاده قرار گیرد. امروزه بیشتر شرکت‌ها از این روش استفاده میکنند. به طور مثال سِت رومیزی مدیریتی می تواند هدیه مناسبی باشد به شرط اینکه نیاز فرد برطرف شود. برخی مواقع این سِت‌ها برای کارمندان هم تهیه میشود.

چند نکته مهم برای خرید هدیه تبلیغاتی که می تواند به شما کمک کند:

  1. بتوانید مشتریان خود را بشناسید یعنی بتوانید با توجه به سلیقه‌ی مشتریان هدیه مناسب تهیه کنید تا هم خود و هم مشتری سود کنید.
  2. بهتر است هدیه تبلیغاتی در بسته بندی محکم و مناسب قرار بگیرد تا در مقابل حمل و نقل و ضربه مستحکم باشد.
  3. باید هدایای تبلیغاتی با ارزش و با کیفیت طراحی بشود. باید بدانید که هرچقدر هدایای تبلیغاتی از ارزش بیشتری برخوردار باشد نتیجه بهتری حاصل می‌شود. شما باید به ریزترین چیزها در تبلیغات توجه داشته باشید.
  4. می توانید هوشمندانه عمل کنید و به مشتریان خود بعد از دادن هدایای تبلیغاتی بگویید که برند شمارا به آشنایانشان معرفی کنند.
  5. سعی کنید محصولاتی تهیه کنید که قابل استفاده مخاطبان باشد مانند: خودکار، انواع ماگ‌ها، فلاکس های کوچک، فلش مموری و ‌‌‌‌‌…..

این نکته را در نظر داشته باشید که حتماً نباید هزینه‌ی زیادی برای خرید هدایای تبلیغاتی کنید، بلکه باید هدایای تبلیغاتی با ارزش و خلاقانه و همچنین سودمند تهیه کنید.

ما در کادو 360 انواع هدایای تبلیغاتی مناسب کسب و کارهای گوناگون برای برند سازی شما عزیزان و تبلیغات آماده نموده ایم.

 

منبع: economictimes.indiatimes